زندگی برتر

مشاوره ، مطالب مفید، کار آفرینی

زندگی برتر

مشاوره ، مطالب مفید، کار آفرینی

اشتراک نظرات و مطالب مفید ، کار آفرینی ، ختم قرآن ، شعر ، طب خانگی ، طب سنتی ، مشاعره ، مشاوره تحصیلی ، مشاوره روانشناسی ، مشاور ازدواج ، مشاوره بازرگانی ....

آخرین مطالب
سلام دوستان اینجا می تونید سئوالتتان را ارسال کنید تا به اشتراک بذاریم درموردش بحث کنیم
از اونجایی که نظرات آنی ثبت میشه و نیاز به تایید ندارند لطفا مواظب کلامتون باشید

نظرات  (۵)

  • علی رضا 1369
  • سلام
    خاستم ببینم شما هم مثل منید
    مثلا بعضی روزا حس میکنم بیشتر مردم بهم نیگاه میکنن 
    یا تو یه رو یهو  چند نفر از سوال میپرسن 
    یا مثلا یه روز فکر میکردم برم آتش نشان شم
    صبحش همسایه طبقه پایینیمون که سالی یه بار میبینمش بهم گفت نمیای آتش نشانی معرفیت کنم
    یا یه بار میگفتم کی میشه سرپرستی رو تجربه کنم دو روز بعد سرپرستمون رفت به من پیشنهادش دادن
    از این قبیل چیزا برام اتفاق میفته 
    شماهم براتون اتفاق میفته
    یا من چون رو اون موضوع فکر میکنم حساس میشم بیشترشو
    شرایط لباس حجاب: 

    منظور ازلباس حجاب ؛ پوششی است که باید فرد خود رادر برابر نامحرم ودر اجتماع بپوشاند .این لباس باید دارای شرایط زیر باشد: 
    ۱.مباح باشد؛ یعنی مالک آن باشد یا اختیار پوشیدن آن راداشته باشد( دربحث نماز نیز چنین است)
    ۲.به مقدار لازم بدن را بپوشاند؛ این لباس باید به گونه ای باشد که تمام بدن زن را بپوشاند ؛ مگر قسمتی از صورت که در وضو شسته میشود ودست ها تامچ
    ۳.لباس شهرت نباشد؛ پوششی که از نظر دوخت ، رنگ یا نوع پوشیدن به گونه ای باشد که جلب نظر دیگران را ننماید واورا در انظار مردم انگشت نما نکند.
    ۴.لباس جنس مخالف نباشد؛ پوشیدن لباسی که ویژه مردان باشد برای بانوان نهی شده است و برعکس
    به عنوان مثال چادر ویژه خانم هاست وکت و شلوار به آن شکلی که مردان میپوشند ویژه مردان است.
    اینگونه موارد لباس مختص هر صنف است که پوشش شرعی برای صنف دیگر به حساب نمی آید ؛ اگر چه بدن را بپوشاند ولی وحه شرعی آن رعایت نشده است.
    برخی لباس ها نیز مشترک است؛ از جمله دمپایی که باوجود تفاوت های جزئی در هریک ، پوشیدن آنها برای یکدیگر اشکال شرعی ندارد.

    ۵. بدن نما ( نازک ) نباشد.
    ۶. محرک نباشد ؛ برخی لباس ها بعنوان لباس شهرت نیست ، اما محرک نامحرم است وشهوت جنسی اورا تحریک میکند.لباس های تنگ ، کوتاه، وبرخی رنگ های خاص دارای این تاثیر است.

    ۷.برجستگی های بدن رابپوشاند ؛ چنانچه لباسی بدن را بپوشاند ولی حجم آن را کاملا نمایان سازد از نظر شرعی جایز نیست.
    ۸.مروج فرهنگ ابتذال و دشمن نباشد؛ 
    چنانچه لباس هایی از کشور های غربی وارد شود ولی مروج فرهنگ ابتذال و دشمن نباشد ، پوشیدن آن اشکال ندارد؛ در حالیکه اگر لباسی از غرب یا شرق وارد کشور شود یاحتی داخل کشور تولید گردد و زشتی ها و بی بندو باری ها را تبلیغ کند ، اشکال دارد .
    مانند برخی تصاویر و نوشته های روی لباس ها  ونیز انواع نوع دوخت آن ها که تولید کننده های داخلی آن را ترویج میکنند و خود باختگی خود را بانقش و نگارهای مستهجن و حروف لاتین نشان میدهند.

    منبع : درسنامه روش بیان احکام از محمد حسین فلاح زاده .ناشر : انتشارات جامعه الزهرا سلام الله
    احکام روابط دختر و پسر ( زن و مرد نامحرم ) 
    1. رابطه ذهنی ؛ به معنای تخیل و به ذهن آوردن نامحرم ، به فکر او بودن ، علاقه پیدا کردن و عاشق شدن است.

    2. رابطه گفتاری ؛ صحبت کردن حضوری ، تلفنی ، چت کردن و ....

    3. رابطه نوشتاری ؛ عبارت از نامه نگاری معمولی ، پیامک ، ایمیل ( الکترو نیکی) و...
    4. رابطه دیداری ؛ نگاه کردن
    5. تماس بدنی ؛ لمس کردن ، دست دادن و...

    👈 بررسی احکام شرعی موارد یاد شده: 
    ۱. چنانچه رابطه ذهنی به صورت ؛ 
    الف.موجب تحریک شهوت جنسی نباشد ؛ 
    ب.به قصد لذت صورت نگیرد؛ 
    ج.مفسده ای در پی نداشته باشد؛ 

    از نظر شرعی اشکال ندارد و حکم به حرمت آن داده نمی شود.
    ۲.رابطه گفتاری و نوشتاری دارای حکم یکسان است و باشرایط ذیل بدون اشکال می باشد : 
    الف. مطالبی که ردو بدل می شود ، حرام و مبتذل نباشد.
    ب.موجب تحریک قوه جنسی نباشد.
    ج.مفسده ای در پی نداشته باشد.

    ۳.احکام نگاه و رابطه دیداری به تفصیل در کتاب های فقهی بررسی شده است.
    ۴. تماس بدنی به طور مطلق حرام است و هیچ گونه شرطی مبنی بر قصد لذت یا محرک بودن قوه جنسی ندارد.
    منبع : درسنامه روش بیان احکام از محمد حسین فلاح زاده .ناشر: انتشارات جامعه الزهرا سلام الله

    فضیلت و خواص سوره انشراح


    از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم نقل شده: هر کس این سوره را بخواند خداوند به او یقین و عافیت عطا می کند و هر کس آن را برای درد سینه قرائت نماید و برای این درد آن را بنویسد خداوند او را شفا می دهد


    نود و چهارمین سوره قرآن کریم است که مکی  و 8 ایه دارد.

    در فضیلت این سوره از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم روایت است: هر کس سوره انشراح را قرائت نماید مانند کسی است که حضرت محمد صلی الله علیه وآله وسلم را دیدار کرده و اگر غمگین و ناراحت باشد خداوند ناراحتی اش را برطرف می کند.(1)

    امام صادق علیه السلام فرمودند: هر کس سوره انشراح را در شب و روزش زیاد قرائت کند، هیچ چیزی از اجزای بدن او و اطراف او نیست مگر اینکه در روز قیامت به سود او شهادت می دهند.(2)

    امام باقر علیه السلام هم فرمودند: هر کس سوره انشراح را در شب و روزش تلاوت نماید شهید از دنیا می رود و شهید برانگیخته می شود و شهید زنده می شود و او مانند کسی است که با شمشیرش در کنار رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و در راه خدا مبارزه کرده است.(3)

     

    آثار و برکات سوره

    1) درمان درد سینه و قلب

    از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم نقل شده: هر کس این سوره را بخواند خداوند به او یقین و عافیت عطا می کند و هر کس آن را برای درد سینه قرائت نماید و برای این درد آن را بنویسد خداوند او را شفا می دهد. (4)

    2) رفع دلتنگی

    طبرسی می گوید: برای رفع دلتنگی هفده مرتبه سوره «انشراح» خوانده شود هر روز دو بار انجام شود یک بار صبح و یک بار عصر.(5)

    گویند به جهت آسانی وضع حمل سوره انشراح را بنویسد و بشوید و به زن حامله بنوشاند زود و به آسانی وضع حمل کند

    3) حفاظت از مسافران سفر دریایی

    هر کس که مسافر دریا است سوره انشراح را بخواند از ترس ها  و دردهای ان سالم می ماند تا زمانی که از کشتی پیاده گردد.(6)

    4) برای دفع سنگ کلیه و مثانه

    نوشیدن آب نوشته این سوره برای انداختن سنگ کلیه و مثانه مفید است و مثانه را باز می کند. و برای سردی خوب است... (7)

    5) آسانی وضع حمل

    گویند به جهت آسانی وضع حمل سوره انشراح را بنویسد و بشوید و به زن حامله بنوشاند زود و به آسانی وضع حمل کند.(8)

     

    ختومات مجرب

    الف) برآورده شدن حاجات

    این ختم را سه روز تکرار کند: هر روز 7 بار حمد بخوان و 700 صلوات و 80 با ر انشراح را بخوان و بعد 1001 بار توحید و مجددا 7 بار حمد و 100 صلوات بفرست و حاجتت را بخواه.به حتم برآورده می گردد. (9)

    ب) جهت ثروتمند شدن

    جهت توانگری چهارشنبه آخر صفر انشراح و تین و نصر و توحید هر کدام را 7 بار بخواندو مجرب است.(10)

     

    پی نوشت ها:

    (1) مجمع البیان، ج10، ص387

    (2) ثواب الاعمال،ص123

    (3) اعلام الدین، ص383

    (4) تفسیرالبرهان، ج5، ص687

    (5) مکارم الاخلاق، ص378

    (6) مستدرک الوسائل، ج8، ص236

    (7) المصباح کفعمی، ص460

    (8) درمان با قران ، ص151

    (9) درمان با قران، ص151

    (10) همان

    بخش قرآن تبیان


    منابع: «قرآن درمانی روحی و جسمی، محسن آشتیانی، سید محسن موسوی»؛ درمان با قرآن،محمدرضا کریمی

    ذکر یونسیه چیست؟

    حضرت یونس علیه السلام مدت ها در میان قومش به ارشاد مردم پرداخت ولی در مدت سی و سه سال فقط دو نفر به او ایمان آوردند او هم قوم خود را نفرین کرد و خداوند به او وعده داد که در فلان تاریخ عذاب خود را بر آنان خواهد فرستاد  یونس از شهر خارج شد اما یکی از دوستانش در شهر ماند و مردم را از عذاب خدا ترساند و از آنها خواست توبه کنند و آنها که نشانه های عذاب وعده داده شده را دیدند  از ترس عذاب توبه و ناله کردند تا خدا عذابش را از آنان بر گرداند یونس به امید اینکه مردم نابود شده اند به شهر بازگشت و وقتی دید همه چیز عادی است و مردم به کارشان مشغول  عصبانی شد و شهر را بدون اجازه خداوند ترک کرد و با یک کشتی راهی دریا شد.

    در بین راه ماهی غول پیکری به کشتی حمله کرد و به خواست خداوند متعال حضرت یونس را بدون اینکه به او آسیب برساند بلعید حضرت یونس وقتی به هوش آمد متوجه اشتباه خود شد و با ناله و تضرع به درگاه خداوند توبه کرد که توبه او در قرآن آمده است و بخشی از آیه به عنوان ذکر یونسیه مشهور شده است که علما و عرفا خواص بیشماری را برای آن نقل میکنند .

     قرآن میفرماید : «وَذَا النُّونِ إِذ ذَّهَبَ مُغَاضِبًا فَظَنَّ أَن لَّن نَّقْدِرَ عَلَیْهِ فَنَادَى فِی الظُّلُمَاتِ أَن لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَک إِنِّی کنتُ مِنَ الظَّالِمِینَ»1 ؛ ذوالنون  2  را ، آنگاه که خشمناک برفت و پنداشت که هرگز بر او تنگ نمی گیریم و در تاریکی ندا داد : هیچ خدایی جز تو نیست ، تو منزه هستی ومن از ستمکاران هستم.

    ذکر یونسیه یعنی گفتن: «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین»
     
    آثار و برکات ذکر یونسیه
    1- پیامبر گرامى صلى الله علیه و آله وسلم : هر بیمار مسلمانى که این دعا را بخواند، اگر در آن بیمارى (بهبودى نیافت و) مرد پاداش شهید به او داده مى شود و اگر بهبودى یافت خوب شده در حالى که تمام گناهانش آمرزیده شده است .

    2-. رسول خدا صلى الله علیه و آله وسلم : آیا به شما خبر دهم از دعایى که هرگاه غم و گرفتارى پیش آمد آن ادعا را بخوانید گشایش ‍ حاصل شود؟ اصحاب گفتند: آرى اى رسول خدا. آن حضرت فرمود: دعاى یونس که طعمه ماهى شد: «لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین»

    3- امام صادق علیه السلام : عجب دارم از کسى که غم زده است چطور این دعا را نمى خواند «لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین» چرا که خداوند به دنبال آن مى فرماید: ما او را پاسخ دادیم و از غم نجات دادیم و این چنین مؤ منان را نجات مى دهیم .

    4- مرحوم کلینى نقل مى کند: مردى خراسانى بین مکه و مدینه در ربذه به امام صادق علیه السلام برخود و عرضه داشت : فدایت شوم من تا کنون فرزند دار، نشده ام ، چه کنم ؟حضرت فرمود: هرگاه به وطن برگشتى و خواستى به سوى همسرت روى آیه ( 78 سوره انبیا) را بخوان انشاء الله فرزند دار خواهی شد .


    برای تقویت نفس و قلب و مکاشفات بسیار خوب است وبرای رفع حجب و نورانیت موثر است و استجابت دعا و نجات مؤمنین از طرف خدا شامل گوینده آن می شود.
     
    ختم های ذکر یونسیه
    ختم های این ذکر شریف 400 /700/7000/4000/3000/1001/  بار گفته اند که بستگی به دستور استاد و قابلیت طالب دارد . اما عدد 400 برای همه  آن هم شب ها بعد از نماز عشاء تا هر وقت شب در سجده نافع است .

    چون این ذکر به معنی استغفار است در آن هیچ عوارضی نیست . برای دیدن حالات برزخی مؤثر است،

    برای تقویت نفس و قلب و مکاشفات بسیار خوب است وبرای رفع حجب و نورانیت موثر است و استجابت دعا و نجات مؤمنین از طرف خدا شامل گوینده آن می شود.


    تجرد، با مداومت این ذکر حاصل میشود ، چنانکه برای مرحوم سید هاشم حداد سه روز حالت تجرد برزخی اتفاق افتاد که البته مکاشفه  این طول زمانی را ندارد.

    مرحوم آخوند ملا حسنقلی همدانی: هر قدر  در هر وقت بتوانید  این ذکر را بگوئید.

    مرحوم سید هاشم حداد نقل کردند که ذکر یونسیه برای معرفت نفس و معرفت رب مؤثر است  و خودش به ذکر یونسیه مشغول بود .

    از وی سئوال شد در ایام فراغت همانند راه رفتن و نشستن چه ذکری برای نورانیت قلب و رفع حجب خوب است ؟ فرمود : ذکر یونسیه

    می فرمود : عدد 3000 به بعد برای کاملین " سالکینی که از مراحلی و منازلی عبور کرده اند " می باشد .جناب استاد مدت زیادی در نجف 3000 مرتبه این ذکر را در سجده می گفتند.

    از بسیاری از بزرگان این ختم با عدد 400 مرتبه در سجده خصوصا" در میان نماز مغرب و عشاء و یا قبل از اذان صبح و یا بین الطلوعین جهت افاضات روحانی نقل شده است و این یکی از ختوماتی است که معمولا" اساتید در ابتدای سلوک به شاگردانشان توصیه می کنند . ناگفته نماند که این ختم به منزله توبه ای حقیقی است اگر خالصانه برای خدا بجای آورده شود اثر شگرفی در پیشبرد انسان دارد .

    وقتی از مرحوم آیت الله کشمیری پرسیدند بهترین کار برای سالک در کدام یک از اعمال عبادی است؟ فرمودند : بهترین آن سجده است که ذکر یونسیه در آن گفته شود . و فرمودند : امان ذکر یونسیه موجب اتصال به ارواح و باز شدن چشم برزخی می گردد. 3

    این ذکر شریف اثر بسیار عجیبی در رفع غم و اندوه دارد

    امام صادق علیه السلام فرمودند : تعجب می کنم از چهار کس که چهار نوع گرفتاری دارند چگونه به این چهار چیز پناه نمی برند.

    از جمله اینها فرمودند : تعجب می کنم از کسی که دچار غم و اندوه شده است اما به این سخن پناه نمی برد، زیرا که حق تعالی در دنباله آن فرموده: " و نجیناه من الغم و کذلک ننجی المؤمنین " یعنی ما او را " حضرت یونس را به  سبب این سخن " از غم و اندوه نجات دادیم و اینگونه ما مؤمنان را نجات می بخشیم.

    منبع:rasekhoon.net

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی